Saturday, January 22, 2011

Luahan Hati ku

Siapakah diantara kita dengan rela menjadi pendusta
Siapakah dulu membina harapan..dan siapa yang musnahkan impian tanpa sebab dan alasan

Lemah hatiku melangkah meninggalkan dirimu..jauh dari semua yang terindah..ku pejamkan mataku tuk menerima semuanya..walau hati tak pernah tuk mengerti..berat lagi ku cuba tuk lupakan dirimu,hatimu,bayangmu..waktu dah pun menungguku..tuk meninggalkan mu..tuk kau lupakan ku..Redahkan..genggaman tanganmu..lepaskan dirimu tuk hidup yang baru..Jauh..ku akan menyanjungmu..ku akan meninggimu diwaktu hidupku..


Ikhlasnya hati seringkali disalah erti..tulusnya budi tidak pernah engkau hargai..berlalu pergi dengan kelukaan ini..ku mengalah..ku bersabar..bertentangan mata seolah-olah tiada apa..berpaling muka ada saja yang tak kena..mencari sebab alasan yang kukuh supaya tercapai hajatmu..manis dibibir memutar kata..malah kau tuduh akulah segala penyebabnya..siapa terlena pastinya terpukau,pujukmu..rayumu..suaramu yang menagih simpati dan harapan engkau pastinya tersenyum dengan pengunduran diriku.. tetapi bagiku pula..suatu ketenangan..andainya kita terus bersama,belum tentu kita bahagia..selagi tidak kau ubah caramu.. ada rahmatnya bila tidak lagi bersama..terasa jauh diriku ini dengan dosa..ku tinggalkan walau tanpa kerelaan yang nyata..kau tidak berubah..KATALAH APA YANG KAU INGIN..SELAGI KAU DAPAT BERKATA..MEMANG BEGITU SIKAPMU..SEMENJAK DULU..

Biarkan waktu teruslah berputar..mencintai kamu penuh rasa sabar..meski sakit hati ini ku tinggalkan..ku ikhlas tuk bertahan..cintaku padamu begitu besar..namun kau tak pernah bisa merasakan..kau meninggalkanku tanpa perasaan,hingga ku jatuhkan airmata..kekecewaan ku sungguh tak terarah..biarkan ku harus bertahan..tak relakan yang indah hilanglah sudah..


Jangan pernah katakan bahawa cintamu hanyalah untukku..kerna kau telah membaginya..maafkan jika memeng kini harus ku tinggalkanmu..kerna hatiku selalu kau lukai..tak ada lagi yang bisaku lakukan tanpamu..ku menangis,membayangkan betapa kejamnya dirimu atas diriku..kau duakan cinta ini..kau pergi bersamanya..

Bertahun kita telah bercinta..mengapa kini engkau berubah.. sedangkan aku masih kekal setia..mengharap kasih menjadi bintang jiwa..mana janjimu akan setia..menyayangiku siang malammu.. melindungi dari bara sengsara..mempertahankan mahligai bersama.. kini tiada erti..membenar janji..janji manismu itu..tinggal jadi api membakar dada ini..hati ini...hancur dan luluh keranamu.. tergamak kau bepaling dan teguh memilih dia..seandainya ada lagi cinta dihati ini..akan ku benamkan serpihannya selamanya.. semalaman dicermin kenangan..jari berdarah diretak setia.. menanggung luka disebalik senyuman..hanya kerana aku seorang wanita..lemah tiada daya..hati kecewa dengan janji manismu..

Setelah ku fahami ku bukan yang terbaik..yang ada dihatimu tak dapatku sangsikan..ternyata dirinyalah yang mengerti kamu..bukan diriku..kini maafkan lah aku..bila ku menjadi bisu kepada dirimu..bukan santunku terbungkam..hanya hatiku terbatas tuk mengerti kamu..maafkanlah aku..
walau kumasih mencintaimu..ku harus meninggalkanmu..ku harus melupakanmu..meski hatiku menyayangimu..nurani membutuhkanmu..ku harus merelakanmu..dan hanyalah dirimu yang mampu memahamiku.. yang dapat mengerti aku..ternyata dirinyalah yang sanggup menyanjungimu...bukan diriku...

- Kejayaan dan kemewahan mengaburi mata..sehinggakan kau merasa tak lagi perlu ku berada disisimu....
- cintalah sesuatu itu sekadar saja..berkemungkinan ia akan menjadi kebencian pada suatu ketika..bencilah yang engkau benci itu sekadar saja..berkemungkinan ia dah menjadi kecintaan pada suatu ketika..
- Apabila cintaku bersumpah yang sesuatu itu benar,aku percaya sungguhpun aku tahu ia berdusta..
- Disebalik senyuman,terselit kedukaan..dikaca mata tmphnye airmate..



No comments:

Post a Comment